VISABs Kvalitetspolicy
Vår verksamhet bygger på våra kunders och intressenters upplevelse av oss. Deras behov, krav och förväntningar är det som ska styra vårt arbete. Den kvalitet vi ger kunderna är ett mått på våra prestationer och det ska genomsyra hela vår verksamhet. Lagar och förordningar skall efterlevas i dagliga arbetet. Vi ska vara bättre än våra konkurrenter. Det kräver i sin tur att vi lyssnar på våra kunder och utifrån deras synpunkter planerar ständiga och varaktiga förbättringar i vår verksamhet. Därför ska alla våra processer, vårt bemötande och arbetssätt kännetecknas av högsta kvalitet.
Åtaganden och Insatser för att förverkliga vår strategiska plan som förbättrar både yttre och inre
kvalitet.
- Att vi alltid agerar på ett professionellt och trevligt sätt mot våra kunder.
- Att vi kontinuerligt gör ständiga förbättringar och korrigerade åtgärder.
- Att vi genomför service och underhåll enligt ställda krav
- Att alla skall ta sitt ansvar inom kvalitetsarbetet.
- Alla skall ha möjlighet att utveckla sin kompetens: kunskap, vilja och förmåga
- Alla skall samverka för bättre kvalitet både i projekt och verksamheten.
- Att ha en aktiv resursfördelning efter verksamhetens och medarbetarnas behov för att främja en arbetsmiljö.
- Att ha en proaktiv uppföljning på kvalitetsarbetet.
- Att med gemensamma krafter ska vi se till att vi når de uppsatta målen
- Att varje anställds kunskap skall också tas till vara, liksom vunnen erfarenhet och tekniskt kunnande inom och utom företaget.
Mikael Hansen, VD